mh307

Last nite, sedang aku makan bersama keluarga, satu negara masih kecoh mengenai mh307. Ramai la yg post berita terkini dan sensasi dalam fb dan sebagainya.

Hatiku tersentuh tgk gamba seorang passenger muda dgn emaknya sebelum flight itu.

Ibu sedikit terganggu lalu mengalirkan air mata. Aku sebak jugak. Dalam hati tumpang sedih atas apa yg menimpa mh307.

Tp sebenarnya aku sedih kalau nanti tiba giliran aku, ibu aku mesti patah hati.. :(

Mi, kita mesti positif mi. K? Jgn sedih k? (dialog dgn diri sendiri sebab xda org)

Comments

  1. Ia, pastinya ibu awak akan patah hati. Tetapi apabila kita pergi bukankah itu satu rahmah yang diberikan oleh Allah (swt)? Tanpa kita, ibu tidak akan menjadi terlalu risau dengan keadaan kita.

    Sedih dan patah hati itu sementara sahaja. InshaaAllah kita akan dipertemukan dengan ibu kita di akhirat nanti dengan izin Allah. Sementara menunggu masa itu datang, kita buatlah yang terbaik dalam mengikut perintah Allah (swt). Allah tidak akan meninggalkan kita jika kita selalu ingat kepadaNya. Percayalah. :D

    ReplyDelete
  2. Thank you. Inshaallah, sentiasa ingat Allah dan x akan meninggalkan perintahnya..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular Posts