Keputusan...

Tadi aku gi amik keputusan.. rasa macam taknak tau je keputusan ni tapi aku gagahkan diri jugak gi ambik...

Aku masok je tempat tu, nurse tu dah kenal aku dah. siap takyah register, die terus bawak aku jumpa Doctor.

Aku perasan gak semua orang tengok aku macam aku ni mayat hidup tengah berjalan je. Haih. Stress.


Pastu doctor cakap " im sorry, the result is still positive.how are u feeling? "

Tak pasti adakah soalan itu patut ditanya tapi aku jawab " im still ok i guess"

aku dah bersedia terima semua ini. walau dalam kepala aku berulang kali aku bayangkan doctor tu cakap " sorry we made a mistake, result u negative," terus aku bangun dan big hug doctor itu...


lepas tu, aku drive lebih kepada auto drive.... macam tak sedar je dah balik kat rumah.


apa aku nak buat ni.... kalau aku beli handphone baru pun tak dapat menggembirakan hati ini.


mak, saya sakit mak.  saya mintak maaf mak..haih...


nak gi makan mcd. =(

Comments

  1. Bukan awak sorang jer yg ada hiv malah berjuta orang lagi kat dunia yg ada. Kalau awak mkn ubat on time awak akn hidup mcm org normal yg lain. Boleh ada keluarga dan sebagainya. Ubat yg ada sekarang membolehkan pembawa virus hiv hidup seperti org normal.

    Saintis juga meramalkan cure kpd hiv akn ditemui dlm tempoh 5 tahun drpd skrg. Dulu pada peringkat awal hiv tahun 80an ramai yg meninggal sbb aids. Tetapi kemajuan dlm bidang sains membolehkan hiv dikawal pd akhir 90an dan kemudian haart diperkenalkan. Dgn rawatan yg ada hiv tidak lg menjadi pembunuh. Kalau awak nak tahu virus H1N1 beribu kali lebih berbahaya drpd hiv. Ia merebak melalui udara dan boleh menyebabkan kematian.

    So jgn laa risau. Kalau stress luahkan dlm blog awak. Ok.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terima kasih utk kata kata motivasi itu. Saya amat mnghargainya. Nk jumpe doktor pun ketaq ni. Hehe

      Delete

Post a Comment

Popular Posts