A friend in need

Seperti biasa, whatsapp menjadi peneman sejati kita setiap hari. 

Sama la seperti aku. borak pasal tender, projek, duit, kereta dan lain lain. terutama dengan member satu sekolah, member sama membesar, member sama lepak, member for life, dll...

Tetiba salah seorang member aku bertanya dengan aku dalam private msg. Aku ok ke? 

Aku jawab " Ok je. Apesal? "

Member: Aku tengok ko dah macam lain macam je ni. 

Aku: Takde pape la. Lain macam apesal ? 

Member: Takde la. Ko macam lain je. Cakap pasal akhirat la, cakap pasal umur la, tanye pasal simpanan untuk keluarga la. Ko ada penyakit kronik ke yang ko taknak bagitau kiteorang. Kite member doe...

Aku: HAHAHA. takde pape la. tapi kalau aku mati nanti, ko doa doakan la untuk aku. hehe


Dalam hati aku ingin jugak aku bagitau korang, tapi sejauh mana korang boleh faham aku pun tak pasti. Setiap hari aku terfikir nak bagitau korang, nak bagitau keluarga aku, tapi biarlah aku pendam dulu benda ni. Semua kita ada life memasing. nak membina masjid semuanya. Nak membina hidup semuanya. Nak tau CD4 aku brapa plak ujung bulan ini. Let me handle this first. I can and i will manage. Inshaallah. 

Thanks for your concern bro. Appreciate it a lot. 



Comments

Popular Posts