Would it be different if i have cancer?

Good afternoon. 

Last weekend, apart from menjadi ikan paus di depan tv baru aku ( nak jugak bagitau kan) , i watched " The Fault in Our Stars". the movie. actually i read the book, and i think i wrote a lil while ago about it ( ke itu dalam blog /posting lain) , but it made me wonder, would it be different if i had cancer instead of this virus? 


Sebenarnya takde la beza sangat kan? sebab apa? sebab, although ko ada cancer pun, takde la ko nak pergi bagitau satu dunia ni yang ko ada cancer betul tak? takkan aku mengharap simpati sampai macam tu sekali. aku taknak simpati. i am my own man. Aku will still rahsiakan penyakit aku dan cuba sedaya upaya untuk survive dengan sendiri nya tanpa bantuan orang lain. 

tapi mungkin, aku akan ada family aku utk support aku. tapi takpe la, aku pun taknak keluarga risaukan aku. Cukup doa dari keluarga agar aku berjaya, please dont worry about me. 


tapi mungkin aku akan ada kawan kawanku, yang aku tinggalkan selepas aku mendapat tahu mengenai virus ini. kerana aku nak pastikan, aku akan berada di samping mereka tatkala mereka memerlukan aku,tetapi aku memang sengaja menjauhi mereka kerana aku taknak terhutang budi atau rapat sangat dengan sesiapa buat masa ini kecuali isteriku. dialah isteriku, dialah kawanku, dan dialah keluargaku. itu saja yang aku perlukan. 


Tapi sometimes aku merasakan aku patut bersyukur sebab its only a virus. with proper medication, aku akan dapat menyesuaikan diri dan inshaallah aku dapat control benda ni. apa la sangat, macam makan gula gula je. tepat pada jam 10 malam. itu sahaja. 

Dan yang terutama sekali, ini lah peluang aku utk memberikan motivasi kepada semua yang email padaku, yang membaca kisahku. aku harap kisah aku sendiri dapat membuatkan korang semua rasa relax sikit. ( sebab one thing about health related blogs, i always found myself always wanting to read the most recent posting,. just as an assurance yang penulis tu masih hidup lagi... ) so, aku tertanya tanya, korang tertanya tanya tak aku masih idup lagi?  yes, aku masih lagi hidup dan berjuang. =) ok.



Comments

Post a Comment

Popular Posts