Blood review : My current CD4 level

Lama gak tak gi jumpa doctor ni. Hati aku berdebar mcm nak ambik result upsr plak esok.

Setelah memulakan haart, hari ini aku dapat keputusan CD4 aku. 

cd4 aku telah meningkat daripada 274 ke 428. =) Itu bermakna tahap imunisasi aku telah meningkat naik. Tahniah darah. anda memang hebat. Alhamdulillah. Ada peningkatan. No problem. 

Perbualan aku dengan doc
" its been a while since i last saw you? how are you feeling? "

" Great. Nothing much. Busy with work and staying healthy. "

" Good, very good. Nothing much i supposed. your cd4 have increased. thats a good sign. and i supposed you comply to your medication very rigidly?"

"Yes doc. Its no big deal actually. Just take the pills the same time every night"

"Good. You do know the importance of taking your meds on time right?" 

bla bla bla...  


Tapi lama gak aku kat Klinik tu tadi. Sebab on the spot, diorang nak amik darah aku lagi. utk check viral load plak.

So, aku tercanguk canguk la tunggu di situ, melihat ramai yang datang dan pergi sambil dalam hatiku berbunyi " woi, amik la darah aku ni woi. aku lapar ni. " 

Tanpa ku sedari ( atau sengaja aku mendengar? ), aku terdengar seorang pesakit mengadu kepada doctor yang bertugas. Bahawa seseorang tidak suka melihat dia mengambil ubat ini. sehinggakan ada sekali mereka bergaduh hanya kerana dia nak makan ubat. sampai begitu sekali dia benci? Sedih plak aku dengar masalah ko ni bro. Bukan nya apa apa pun, makan ubat je kot. biar la mamat tu makan ubat. Yang lepas itu lepas la. sekiranya tak suka tengok, bleh blah. kalau tak nak blah, harungi lah bersama sama. semua terjadi ada hikmahnya. Jangan la ungkit ungkit lagi. kesian plak aku tengok brader ni mengadu nasibnya di sebelah aku yang tengah main game di handphoneku yang canggih ( padahal aku tak main game pun, sebab kusyuk dengar dia bercerita. layan beb) 


and ada plak 2 budak di klinik tu tadi. nurse nurse sangat baik terhadap mereka. im glad that theyre so professional and made that kid felt ok there. siap budak tu panggil doctor tu Uncle lagi. hehe. 

and before they went back, the nurses gave them few treats. choc milk i supposed. *dalam hati aku membara dengan iri hati sebab aku pun nak jugak sebenarnya... =(  *
 
 So, back to my stories, my next appointment is next year. alhamdulillah.

Aku pun ambik darah, pastu, aku gi ambik ubat di farmasi. Oddly enough, sekejap je tunggu,dah no giliran aku. aku ambik ubat ( ucapkan terima kasih jgn dilupakan), and then, balik, aku pun beli snack  and beberapa kotak CHOC MILK utk makan and minum sambil drive dalam kereta. kerana teringin dan jealous, aku beli sendiri choc milk.

The best part about going to the hospital is the way back from it. Pergi dengan rasa berdebar, balik dengan hati gembira sebab ada makanan. Kenyang plak. 

p/s: aku rasa aku makin gemuk. yang penting, badan sihat. alhamdulillah. 
 







Comments

  1. Best tak jadi suami orang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. best memang la best. inshaallah. ada hikmah disebalik setiap yang terjadi.

      Delete
  2. teruskan menulis saudara,sy pembaca setia blog saudara,smg sihat selalu :)
    -secebisharapan-

    ReplyDelete
    Replies
    1. thank you so much kerana mendoakan saya. setiap doa itu rahmat buat saya dan isteri.

      p/s: doa la utk anak dan rezeki yg banyak plak. hehe.

      Delete
  3. Sentap tak jawab soalan kat atas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. maaf kalau terlambat jawab. saya tengah menikmati nya.sebab itu la lambat jawab. Ahaks.

      Delete

Post a Comment

Popular Posts