Syurga yang tak dirindukan 2:


Sebenarnya bukan lah niatku untuk lama tidak menulis. Tetapi blog aku sekarang sungguh canggih bentuknya, aku pun tak tau nak click kat mana nak buat post baru.... huhu...

Harap betul la ni, macam fesbuk je setting aku nyer blog ni, alahai,,,

But over the weekend, i watched this movie. Ok, aku bukan minat pun cerita cerita macam ni, cuma kebetulan aku naik flight aritu ke Kota Kinabalu, dan this was one of the movies yang ada, so aku tengok la dalam flight...


Pergh... menyesalnya aku sebab tengok cerita ini...sebab sedey weyh... tertusuk tulang belakang aku tengok cerita ni, tulang rusuk ku pun bergetar jua... air mata sedikit ingin menitis mencurah...

except ok, aku takde la kanker ( cancer in this Indonesia language) , but still i have a deadly virus in me. dan aku ni kiranya seorang family man jugak la. most of my life adalah untuk keluarga ku... dan sekiranya aku mati nanti, sanggup ke aku berkorban sebagaimana isteri pertama itu berkorban utk suaminya?

p/s: she denies all treatment, because she dont want to leave with the memory of having to be hospitalized. she want to treasure all whats left and bergembira dan kekal dengan memori terakhir sebegitu...

cuma part sembahyang keluarga tu, siapa tak sebak, die bukan anak wan maimunah lah weyh.... ( ok, i know korang bukan anak wan maimunah), tapi u get the point. memang a good story to watch... menyesal plak tengok cerita sedih sangat macam ni.. touchdown je, terus call my wife and told her that i love her. ( sweet kan abang? ) hahaha...


ok. go watch this movie. 

Comments

Popular Posts